Spørsmål & Svar

Spørsmål: Kan alle trene på Exerto?
Svar: Ja, på Exerto har vi timer for enhver smak og ethvert behov. Det er timer både med og uten bruk av treningsutstyr, og det er timer innen flere kategorier som kondisjon, styrke, yoga og dans. Du finner også spesialtimer som eksempelvis ryggtrening, godt voksne, gravide og de som vil trene med babyen etter fødsel.

Spørsmål: Trenger jeg noe treningsutstyr for å trene på Exerto?
Svar: På Exerto er det programmer både med og uten bruk av treningsutstyr. Det eneste vi anbefaler deg er å investere i et par gode sko for å unngå skader.

Spørsmål: Hvor ofte kommer det nye treningsfilmer?
Svar: Det kommer nye treningsfilmer hver måned.

Spørsmål: Hvor mye bør jeg trene?
Svar: Hvor ofte og hvor mye du bør trene er avhengig av ditt mål med treningen og hvilken form du er i. Generelt anbefaler vi som et minimum at du trener 30-45 minutter 3 ganger i uka og at du kombinerer både styrke og kondisjon.

Spørsmål: Hvordan betaler jeg for å være medlem?
Svar: Når du melder deg inn registrerer du kredittkortet ditt og blir trukket en fast sum hver måned. Dette trekket skjer via Payex som garanterer en sikker betaling.

Spørsmål: Kan jeg melde meg ut igjen når jeg vil?
Svar: Ja, på Exerto er det ingen bindingstid eller innmeldingsavgift. Du har også 14 dagers fri prøvetid. Om du melder deg ut igjen i løpet av disse 14 dagene får du pengene tilbake.

Spørsmål: Hvordan avslutter jeg medlemskapet?
Svar: Når du er innlogget kan du avslutte medlemskapet under "Min profil" som du finner oppe til høyre på skjermen.

Spørsmål: Hvordan trener jeg til treningsfilmene?
Svar: Treningsfilmene spilles av mens du er inne på nettsiden og du trener til programmene med musikk og instruktør foran din datamaskin, nettbrett eller telefon, eventuelt kobler den til TVen (mer informasjon under Tekniske tips).

Spørsmål: Fungerer det å trene på Exerto?
Svar: Svaret er ja! Treningsprogrammene er utarbeidet av høyt kvalifiserte instruktører med lang erfaring, og du finner programmet tilrettelagt for deg som er opptatt av f.eks. vektkontroll, kondisjon, trim og styrke. Du får også råd og veiledning for å få størst mulig effekt og utbytte av treningen i forhold til ditt behov.

Spørsmål: Kan jeg få hjelp når jeg trener på Exerto?
Svar: Ja som medlem på Exerto får du tilgang til kunnskap og hjelp både på sidene og via epost. Den elektroniske veilederen kan hjelpe deg med å finne treningsprogrammer ut fra dine kriterier og du finner dem under fanen "Anbefalte". Naturligvis kan du også kontakte oss og få hjelp via epost fra våre treningseksperter.

Tekniske tips:

Feilmelding: error loading player no playable sources found
Melding skyldes at det enten ikke er installert Adobe Flashplayer eller at den ikke er aktivert.
Her kan Flashplayer lastes ned. (anbefaler å ta bort kryss for McAfee Security og True Key)
Her er informasjon om hvordan aktivere i Chrome

Har du prøvd å koble datamaskinen din til TV?
På nyere TVer er det enkelt å koble til din datamaskin. Vi har også god erfaring med avspilling fra mobiltelefon/ nettbrett til TV via Chrome Cast og AppleTV, enkelt og praktisk. Virker det litt vanskelig, spør din TV eller data forhandler om de kan hjelpe deg.

Skjermsparer.
Noen opplever at skjermspareren kommer på mens man trener, det kan du enkelt gjøre noe med.
La musepekeren stå på bakgrunnsbildet på datamaskinen din, klikk høyre musetast og velg "Egenskaper" fra menyen som kommer opp.
Klikk på fanen "Skjermbeskytter", her kan du stille antall minutter det skal gå før skjermspareren slår seg på. Trener du 30 min programmer kan du stille den til for eksempel 32 min.

Mobiltelefon og nettbrett.
Exerto kan brukes på mobile enheter som telefoner og nettbrett. På noen Apple produkter kan det være problemer med å starte filmene fra videovelgeren på forsiden. Da kan du starte filmene fra "Liste over alle programmene" som du finner nede til høyre når du er innlogget.

Access denied.
Får du feilmeldingen Access denied, trykk refresh/ oppdater i nettleseren din.

iPad krasjer etter innlogging
Sjekk om det er en ny versjon av iOS tilgjengelig under Innstillinger - Generelt - Oppdatering.
Prøv også å skru nettbrettet helt av ved å holde inne av/på knappen til du får spørsmål om å slå det av.

Hakking/ stopp under avspilling.
Vi har erfart at noen av våre medlemmer opplever hakking eller stopp i filmene selv om de skal ha god båndbredde. Disse problemene skyldes normalt kapasiteten eller kvaliteten på bredbåndet hos deg eller din Internett leverandør. Det kan f.eks. være at flere bruker bredbåndet samtidig med deg eller at Internett leverandøren har kapasitetsproblemer.

Her er et par tester du kan kjøre for å sjekke kapasitet og til en viss grad kvalitet på bredbåndet ditt (anbefaler å kjøre testene når du oppplever problemer med Exerto.no):
Velg gjerne et annet land, Nederland/ Tyskland, å kjøre testen mot (klikk på en stjerne i landet du vil teste mot).

Det kan også hjelpe med en opprydding og oppgradering av PCen. Under Start - Programmer - Tilbehør - Systemverktøy finnes et program som heter Diskopprydding. Dette programmet kan hjelpe deg med å fjerne unødvendige filer på PCen din og dermed øke hastigheten. Etterpå kan det være lurt å kjøre programmet Diskdefragragmentering som ligger på samme sted.

Forøvrig anbefaler vi å ha "Automatisk oppdatering av Windows" på.

[tidy error]